Gépépítős live összefoglaló – Saját gép upgrade

Gépépítős live összefoglaló – Saját gép upgrade

Eljött az idő hogy ismét építsek egy gépet, viszont most nem másnak fogom építeni hanem saját magamnak. Számomra ez mindig egy új kaland, kihívás hisz bár saját magamnak építem a gépet, mégis úgy tekintek rá mintha portfólióm egy olyan eleme lenne, ami nagyban meghatározza a PC builder filozófiámat. Ezek miatt mégjobban odafigyelek az apró részletekre, kábel managementet is igyekszem a lehető legjobban elintézni. Ez egyfajta benchmark és baseline hogy ha jövőben úgy dönt valaki hogy engem bíz meg a gépe építésére, akkor nyugodt szívvel tudjam mutogatni ezeket a kész gépeket.

 

Komponensek.:

Új alkatrészek:
CPU.:
INTEL Core i9-14900KF 2.40GHz LGA-1700 BOX
RAM.:
G.SKILL 32GB Trident Z5 RGB DDR5 7600MHz CL36 KIT F5-7600J3646G16GX2-TZ5RK
PSU.:
FRACTAL DESIGN ION + 2 Platinum 860W
Alaplap.:
ASUS ROG STRIX Z790-A GAMING WIFI
Vízhűtő.:
DEEPCOOL LT720 WH
SSD.: ADATA 2TB XPG Gammix S70 Blade M.2 PCIe M.2 2280 AGAMMIXS70B-2T-CS

Benyomások

Lassan 1 hónapja hogy használom az új konfigom és azt kell hogy mondjam, hogy az előző géphez képest drámai a különbség teljesítmény szempontjából. Eddigi játékok amiket játszottam a 9-ik generációs platformon, rendben voltak de mégis olykor problémát okozott az hogy az új AAA játékok megfelelően fussanak rajta. Sajnos sokat jelentett az hogy csak PCI 3-ik generációt támogatott maximum az alaplapom és ez rendesen rá is nyomta a bélyeget a videókártya teljesítményére ami így féllángon kellett hogy teljesítsen évekig. Jelenleg majdnem semennyi teljesítménybeli gondom nincsen. Ha lehetne tippelnem akkor olyan dupla teljesítményt tudok elérni játékokban mint azelött. Egyik ilyen nagy ugrást a Time Spy benchmarkban tudom a legegyszerűbben megmutatni. Hozzá kell tennem hogy a GPU akkor se és most se esett át semmilyen overclockingon.:

Másik ilyen nagy szemléltető tényező a Cyberpunk 2077. Számomra ez a játék az ami miatt próbálok maximálisan arra törekedni hogy a lehető legjobb teljesítményt sajtoljam ki a gépemből ugyanis ezt a játékot a lehető legszebb minőségben szeretném majd végig játszani. Számokban ennyire hatalmasak lettek az eltérések.:

Fentiek alapján is elmondható hogy lényegében megkétszereződött a gépem teljesítménye és ez mostmár nagyon nagy elégedettségre ad okot nekem.

Problémák

Sajnos a jók ellenére vannak negatívumok is. Lehet hogy én fogtam ki valahol valami nagyon rossz lottó szelvényt de kisebb nagyobb instabilitások még előfordulnak olykor, valamint az AIO szokott furán viselkedni. Egyes RPM elérésénél hangosabban kerreg az AIO mint mikor valamelyik szomszéd izombol nyomja neki az ütvefúrót a panelban, és ez olykor fejhallgatón keresztül is átjön ami már zavaró tényező. Ezt valószínűleg majd garanciáztatni fogom. A másik ilyen problémám és ha sikerül hosszútávon megoldani akkor lesz egy cikk is majd ezzel kapcsolatban, na de ez nem más mint a memória XMP profil instabilitása. Valószínűleg kell még egy BIOS az ASUS-tól hogy ezek a stabilitási problémák helyrejöjjenek, de jelenleg most még nem tudom a 7600MTs sebességet kihasználni hanem csak 4800MTs-en pörögnek a modulok, cserébe stabil, ami nekem most fontosabb jelenleg. Ennyi negatívt tudok felhozni hálistennek.

 

Benchmarkok

Cyberpunk 2077

Ennek a mérésnek margójára egy elég érdekes artifactot is találtam amit a DLSS Performance profilban tapasztaltam csak. A kép HDR kép ezért ennyire világos, de az alsó sáv a lényeg.: 

Valamint azt is meg akarom említeni hogy a mérések a moddolt DLSS-AMD Frame Generation alatt futottak. A Frame Generation normál esetben nem elérhető az RTX30-as videókártyákon.

Shadow of Tomb Raider

Ez az első olyan játék ahol konkrétan natívan futtatom a Ray Tracinget gond nélkül!

FINAL FANTASY XV

3DMark

Itt 3 eredmény is készült 3 különböző Benchmarkra fókuszálva.

  1. Time Spy Extreme a 4K-s DirectX12-es teljesítményt méri RTX Nélkül
  2. Port Royal az RTX képességeket méri DLSS nélkül
  3. Speed Way szintén az RTX teljesítményt méri csak ez a legfrisebb

Konklúzió

Egyáltalán nem bántam meg hogy belefogtam ebbe a projektbe és belefektettem ebbe a gépbe. Most ismét 5 évig/5 generációig úgy érzem nem nagyon kell frissítenem a gépem. Talán majd egy 5080-as GPU-t még ha majd kiadják akkor arra felfrissítem a GPU-m de addig tökéletesen elég ez a teljesítmény főleg úgy hogy tervek közt szerepel egy streamer gép, így a fő gép teljesítménye egyáltalán nem lesz a streamelés miatt ketté osztva.

Az összes benchmark eredményeket elérhetővé tettem az alábbi linken.:

Benchmarks

 

Egy újabb build, újabb elégedett gamer

Egy újabb build, újabb elégedett gamer

Elkészült egy újabb build amit most egy Discordos és a való életben is jóbarátomnak tartott DC-s nevén csak Saegusa-nak készítettem. Ennél a buildnél a fő szempont az az volt hogy az ára legyen minél optimálisabb és ezért a pénzért, a lehető legjobb teljesítményt kapja.

 

Komponensek

 

CPU.: Intel Core i5-13400 1.80GHz LGA-1700 BOX (Gyári intel hűtővel)
GPU.: ZOTAC GAMING GeForce RTX 3060 Ti AMP White Edition LHR
Alaplap.: ASUS TUF GAMING B660M-PLUS D4
RAM.: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3200MT/s CL16-18-18 1.35V XMP
PSU.: 
FSP Forton HYDRO K PRO 750 W 80+ Bronze
SSD.: SAMSUNG 980 PRO PCIe4.0 NVMe M.2 SSD 1TB
Ház.: DEEPCOOL CC560 TG Fehér

Szerelési élmény

Számomra kellemes csalódás volt ez a ház is a Deepcool-tól ugyanis bár már építettem egy drágább kategóriás házukban is konfigot (ITT olvashattok róla), ez a ház is meglepően jól szerelhető. Annyi kritikát tudok felhozni hogy ha 3,5″-os HDD-t akartok használni, akkor semmilyen szinten se javaslom azt hogy ATX méretű tápegységet használjatok, mivel nagyon szűk lenne a hely a tápkábeleknek. Moduláris tápegységgel is hasonló a helyzet. Mindenképpen úgy érdemes építeni a házba hogy a HDD modult szereljétek ki. Szerencsére 1-2 csavarral le is kapható így nincs túldramatizálva. Kábeleknek hátul elég hely jut, valamint pont elég az a felfogatási pont amihez a gyorskötözőt tudjátok rögzíteni. Számomra ez a ház egy 10-es skálán egy erős 6,5 pontot kap. 

Összességében én nagyon meg vagyok elégedve a buildel, és remélem hogy a tulajdonosa azóta is boldogan használja!

Mivel sajnos nem készültek Benchmarkok, ezért a végére csak egy kis galériát tudok megosztani veletek!

OBS Beállítások 2.rész – Arculat és átvezetés

OBS Beállítások 2.rész – Arculat és átvezetés

Sajnálatos módon az eredeti bejegyzés teljesen eltünt így most egy átírt változatban olvashatjátok ezt a bejegyzést.

Az előző fejezetben megtanulhattátok hogy hogy kell az OBS-t beállítani és felkészíteni arra hogy tudjatok streamelni. Sajnos azonban ha csak azt a tudást használjátok akkor kissé unalmas és semmilyen nem lesz a stream, épp ezért érdemes egy arculatot felépíteni amely nagyban hozzájárul a nézői élményhez! Épp ezért ebben a részben két nagyon fontos dolgot fogunk átnézni.:

  1. Arculat
  2. Átvezetés

Arculat

Egy stream arculatának a létrehozásához rengeteg kreatív lehetőség van, ezek közül a legismertebbek a Streamelements, Owned3D, Streamlabs. Amennyiben van benned ennél jóval több kreativitás, úgy saját magad is megcsinálhatod a saját egyedi felületed aminek sokkal nagyobb értéke van mint egy sablont használni. Jelen esetben mi most a Streamelements-el fogunk megismerkedni és beállítani. 

Csapjunk is bele! Keressük fel a streamelements oldalát és jelentkezzünk be azzal a platformal amivel streamelni szeretnénk (twitch, youtube stb). Ha ez megvan akkor az alábbi dashboard felülettel fogtok szembe találni magatok.:

Baloldali menüben válasszuk ki a “Streaming Tools” nevü dobozt és azon belül az “Overlays Gallery” menüt. Itt keressünk egy felületet ami tetszik és ha sikerült megtalálni akkor kattints rá és szimplán kattints a “Create my Overlay” nevü gombra.:

Ha megvan akkor egy jó pár linket fogsz látni ami miatt ne ijedj meg, ez normális! Ezeket a linkeket fogjuk használni az előző fejezetben megtanult forrásokban használni, azon belül is a “Browser” avagy magyarúl “Böngésző” forrást. 

Nyissuk meg az OBS-t majd az egyszerűség kedvéért menjünk fentről lefele. Hozzunk létre összesen 5 jelenetet és az egyszerűség kedvéért nevezzük el az alábbiak szerint sorrendben.:

  • Game Scene
  • Talk Scene
  • Start Scene
  • Be right back
  • Stream End

Ha ez megvan, menjünk bele a “Game Scene” jelenetbe és állítsunk be egy “Böngésző” vagy “Browser” forrást. Rögtön kéri hogy nevezzük el, ha megvan az alábbi ablakot fogja felhozni.:

Még mielött tovább megyünk, bontsuk szét elemekre hogy mi micsoda.

  • Local File – Abban az esetben érdemes használni hogy ha egy saját magunk összeállított webfelületet használunk amit a saját gépünkön futtatunk. (Ez már nagyon expert megoldás)
  • URL – Ide fog a fenti linkek kerülni, de bármi weboldalt lehet ide helyezni nyugodtan
  • Width és Height – Szélesség és magasság pixelekben megadva. Amennyiben teljes képernyős felülettel dolgozunk akkor érdemes a natív felbontást használni (pl 1920×1080), de ha kisebb panelt használunk akkor a panelnek a felbontását célszerű alkalmazni
  • Control audio via OBS – Ha a felületünknek van hangefektjei, vagy követő értesítés stb akkor ezt bepipálva az OBS-en keresztül tudni fogjuk majd a hangsávját kezelni mint minden más forrásnak is
  • Use custom framerate – Egyedi FPS számban tudjuk futtatni a forrást, de ha szeretnénk konziztensen egyenletes animációt használni akkor maradjunk a 60FPS mellett
  • Shutdown source when not visible – Abban az esetben ha inaktív a jelenet vagy épp nem látható a forrás, akkor le lehet állítani annak érdekében hogy erőforrást takarítsunk meg
  • Refresh browser when scene becomes active – Ha a forrás újra láthatóvá válik akkor újra tölti a tartalmát. Egyik hátránya hogy ha chat felület is van a forráson akkor a chat története nem fog megjelenni

Ha sikerült értelmezni az ablak funkcionalitását akkor helyezzük be a forrásunkba a felületet és állítsuk be megfelelően, kábé így.:

Ha megvan akkor nem kell semmi mást csinálni, csak a fentebbi lépéseket megismételni a maradék jelenetben is! Ha kész akkor immáron van egy arculata a streamednek, ezzel vonzóbbá és interaktívabbá téve a nézőknek is azt. 

Példák a kész jelenetekkel.:

Átvezetés

Arculat egyik másik nagyon fontos és produkciós értéket növelő eszköze az animált jelenetváltás. Profi streamereknél is felismerhető jelenség hogy jelenetek közötti váltásnál egy egy animáció jelenik meg amik alig 2-3 másodpercesek. Ez azért fontos mert így az amúgy nagyon hirtelen érkező váltást meg lehet lágyítani egy egy animációval. A bejegyzésünkhöz Murray Frost YouTuber és Twitch streamer ingyenesen elérhető animációját fogjuk használni, pontosabban az alábbit.:

Ehhez nem kell mást használni mint az OBS alap kezelőfelületén is megtalálható “Scene Transitions”-t fogjuk használni. A “Fade” feliratú legördülő menüben válasszuk ki a “Stinger” menüt.

Amennyiben nincs ilyen, úgy a plusz gomb megnyomásával tudunk hozzáadni. Ha nem ugrott fel a Stinger beállításai, úgy a 3 pötty-ös gombbal properties-t kell kiválasztani és felugrik majd.

Első ránézésre eléggé bonyolultnak nézhet ki az egész történet, de miután elolvasod ezt a bejegyzést, meg fogod érteni hogy mi micsoda és már nem is lesz olyan bonyolult mint azt gondoltad. Bontsuk is le sorról sorra mit is látunk.:

  • Egy nagy A betű – Ez egy szimulált előnézet. A “Preview Transition” gombal az A átvált B-re. Ez fogja nekünk megmutatni hogy a lenti beállítások rendben működnek-e úgy ahogy azt szeretnénk. Ideális esetben úgy fog kinézni hogy az A felületen megindul az animáció és a végén már a B felület van, ergo az animáció mögött megtörténik a jelenetváltás
  • Video File – Ide kerül maga az animációs videó fájl amit használni fogunk. Érdemes WEBM formátumot használni mert kevés a teljesítmény igénye így ideális arra hogy gyorsan elérhesse a szoftver
  • Transition Point Type – Time vagy Frame – Time.: milisecond pontosságra meg lehet adni hogy a jelenet mikor váltson. Frame.: ugyanaz mint a Time csak itt pontos képkockát meg lehet adni hogy hanyadik képkockánál történjen meg a váltás
  • Use hardware decoding when available – Jobb teljesítményt és egyenletesebb animációt lehet elérni ha a szoftver helyett a hardware-t hagyjuk hogy dolgozza fel a képi tartalmat
  • Preolad Video to RAM – Előre betölti az OBS a videót a RAM-ba így instant elérhetővé válik a fájl és nem lesz olyan hogy késni fog valamiért az animáció
  • Transition Point – itt milisecond-ben vagy frame-ban lehet megadni a jelenet váltás pontos pontját. 3mp-es videó esetén 3000ms-ről beszélünk és általában a közepén történik a váltás mikor a teljes képernyőt takarja az animáció, így 1500ms-ra tehetjük az időzítést (ez persze függ az animáció hosszátol és a váltási ponttól is)

A többit most kihagyom mivel azok már erősen haladó beállítások. Nincs mást tenni mint a fentiek alapján beállítani az áttűnést. Amennyiben sikeresek a beállítások akkor a videóhoz hasonlóan sikerült beállítani a tökéletes jelenetváltást.:

Gratulálok! Immáron tudod az OBS-t kezelni és saját arculatot is használni. Innentől kezdve a határ a csillagos ég hogy mit hozol ki a lehetőségekből és hogy mennyire leszel sikeres! 

Kommentben nyugodtan írjátok meg hogy miről szeretnétek még olvasni!

OBS Beállítások 2.rész – Arculat és átvezetés

OBS Beállítások 1.rész – Jelenetek és Források

Bizonyára már te is elgondolkodtál azon hogy milyen jó is lenne neked is belemerülni a streamerségbe, nézőkkel kommunikálni, megpróbálni magad a Twitch vagy YouTube világában. Szerencsére a technológia előrehaladtával ott tartunk hogy számtalan megoldás született erre a lehetőségre. Manapság már közvetlen a GPU driver által adott driveres melléklettel is tudsz streamelni, de léteznek olyan applikációk erre amik már már “ipari standardok” lettek, már ha lehet ilyet mondani. Ezek közül 2 híresebb létezik, az egyik az OBS Studio és az XSplit Broadcaster. Ebben a bejegyzésben az OBS-el fogunk foglalkozni.

Ismerkedés az OBS-el

Amikor elsőnek indítod el az OBS-t akkor egy autómatizált eszközzel fogsz találkozni ami végig vezet a legalapabb beállításokon. Elsőként megkérdezi hogy mire szeretnéd használni. Fontos hogy eldöntsd hogy mi is a cél. Streamelés? Felvétel? Mind a kettő? Jelen esetben a streamelés lesz előtérbe helyezve.:

Következő lépésként meg fogja kérdezni hogy milyen felbontásban szeretnél streamelni és mi az az FPS szám amit el szeretnél érni. FPS-nél több lehetőséget is fel fog ajánlani.:

  • 60 vagy 30, de 60 FPS legyen ha lehetséges
  • 60 vagy 30, de a magasabb felbontást preferálja (ez annyit jelent hogy ha nincs meg a 60 FPS 1080p-s vetítésnél akkor a streaming FPS rovására megtartja a 1080p felbontást de 30 FPS-re korlátolja a kimeneti FPS-t)
  • 30 FPS
  • 60 FPS

Esetemben a fixált 60 FPS lett a kiválasztott beállítás a monitorom natív felbontásával.:

Következő ablakban megkérdezi hogy melyik streaming platformon szeretnél streamelni. Jelen esetben a Twitch lesz a nyerő, valamint összekötöm a fiókom az OBS-el így nem kell Stream kulcsot használnom. (Stream kulcsos megoldásról később lesz majd szó!) Érdemes a hardweres enkódert használni mivel jobb teljesítményt és képminőséget fog majd produkálni a végén. Amennyiben a bitráta megbecsülésnél bent tartod a pipát, úgy az OBS a következő gombra kattintás után autómatikusan megnézi hogy a hálózatod milyen teljesítményre képes és az alapján fogja belőni a bitráta beállítást. Ne ijedj meg ha furcsa dolgokat fog produkálni a program.:

Amennyiben végzett, kapni fogsz egy becsült beállítást ami alapján az OBS úgy becsüli hogy stabil teljesítményt tud majd nyújtani. Ezt a végén persze manuálisan is lehet majd állítani ami erősen ajánlott. Az alábbi képen látni hogy az esetemben milyen beállításokat javasolt az OBS. De hogy mi micsoda és mit jelent, azt bontsuk le.:

  • Szolgáltatás Twitch – Kijelzi a választott streaming szolgáltatást
  • Szerver Autómatikus (Ajánlott) – Az OBS-re bízza a legközelebbi és leggyorsabb Twitch szerver kiválasztását és használatát. Ez hasznos akkor ha nem tudod hogy mit jelent. Általában a legközelebbi twitch szerver az Bécsben található így esetek 90%-ban azon keresztül fog a kommunikáció zajlani
  • Videó Bitrátája 6000 – Bitrate az a bit-ek száma, amelyeket egységnyi idő alatt továbbítanak vagy dolgoznak fel. Minél magasabb ez a szám, annál szebb képminőséget fogsz elérni, cserébe gyorsabb internet kapcsolat is szükséges
  • Stream Enkóder és Felvételi Enkóder – Azt mutatja meg hogy melyik enkódert érdemes használni a legjobb minőség érdekében. Jelen esetben NVENC, H.264-es enkódert javasolja ami az NVidia kártyákon található enkóder. RTX40-es kártyákon várhatóan AV1-es enkódert fogja majd az OBS használni amint kompatibilis lesz.
  • Felvételi minőséget most nem említem meg mert streamelésnél nem releváns
  • Alap felbontás – Az a felbontás amit az OBS megkap mint bemeneti felbontás, általában ez a natív monitor felbontás vagy az a felbontás amin a tartalmat streamelni akarod. Jelen esetben ez 2560×1080
  • Kimeneti (átméretezett) felbontás – Jobb teljesítmény érdekében az OBS képes arra hogy a kimeneti felbontást lecsökkentse ezzel erőforrást szabadítson fel. Nálam ez át lesz írva manuálisan a natív felbontásra
  • FPS – 60

Nincs mást tenni mint elfogadni a beállításokat és mehet is a streamelés a beállításokkal.

Gratulálok! Sikeresen beállítottad az OBS-ed alapjait!

Na de hogyan tovább?

Menjünk szépen sorban hogy jobban megértsük az OBS-t hogyan és milyenségét.

Az alábbi beállításokat és lehetőségeket fogjuk át tekinteni.:

  • Jelenetek
  • Források

Jelenetek

Jelenetek azok amik a streamelési felületeidet fogják szétbontani és kategorizálni. Itt tudsz különféle tematikához illő felületeket létrehozni és későbbiekben váltogatni köztük.

Általában 5 kategóriát szoktak beállítani a streamerek, de ez változhat attól függően hogy milyen módon akar valaki streamelni.

Az 5 legáltalánosabb jelenetek a következő.:

  • Egy hamarosan kezdődő avagy Stream Start felület
  • Egy ingame vagy fő tartalom felület ahol történnek az események
  • Intermission avagy egy olyan felület ahol a beszélgetés és interakció a fő fókuasz
  • BRB vagy Be Right Back vagy Rögtön Jövök felület amikor valami fontos dolog közbejön és egyszerűen muszáj egy pici szünetet tartani
  • Stream vége ahol elbúcsúzol a közönségtől és befejezed a streamet

Alapértelmezetten az OBS egy jelenetet már ad hozzánk de ezt lehet tovább gyarapítani.

Jelenetek hozzáadásánál nem kell mást csinálni mint a + gombot megnyomni vagy jobb egérgombbal kattintva a hozzáadás menüpontot  kiválasztani. Ha rányomtunk akkor egy ablak fog felugrani ami megkérdezi hogy mi legyen a jelenet neve. Nevezzük el.:

Ezt kihasználva hozzunk létre annyi jelenetet amennyi szükséges. A képen lévő példámnál a jeleneteket használva hoztam létre elválasztókat is amely szétválasztja a funkciókat, viszont ez majd egy másik bejegyzésben fogom bemutatni. Jelenleg csak az alapokra fókuszáljunk.

Ezzel meg is vagyunk a jelenetekkel.

Források

Mevannak a jelenetek, de jelenleg még semmilyen kimenet nincs így ha most állnánk le streamelni akkor egy nagy adag fekete semmit kapna a néző, ami valjuk meg őszintén nem éppen a legizgalmasabb. Ahhoz hogy tartalmat is sugározzunk, szükséges hogy legyen valami forrás amit tudsz streamelni. Következő forrás lehetőség állnak a rendelkezésre.:

Menjünk sorba.:

  • Audio Input Capture – Bejövő hangot avagy a mikrofont vagy hangkártyának a bemeneteit veszi fel. Jellemzően a beszédet fogja ez jelenteni de arra már alapértelmezetten van forrása az OBS-nek
  • Audio Output Capture – A hang kimenetet fogja sugározni minek köszönhetően a nézők hallani fogják a játékot és az egyébb audio forrást amit beállítasz
  • Browser – Böngésző, ahol egy konkrét link mögötti tartalmat fogja megjeleníteni. Elengedhetettlen külső streaminget elősegítő szolgáltatásoknál mint mondjuk a Streamelements. (erről is lesz szó egy másik posztban)
  • Colour Source – Szín forrás. Akár egy teljes képernyős fehér vagy rózsaszín blokkot tudsz ezzel streamelni, de használhatod akár cenzúrázásra a megfelelő formázással
  • Display Capture – A teljes kijelzőt fogja felvenni. Gyakorlatilag mindent látni fognak amit te is látsz a monitorodon. Hasznos akkor használni ha egyes játéknál nem működik a Game Capture.
  • Game Capture – Kijelzővel ellentétben itt csak a játékot fogja felvenni és továbbítani a streambe. Ezzel semmi más ablak applikáció nem fog látszódni, csak és kizárólag a játék. Sajnos a mai napig vannak olyan játékok amin nem nagyon működik, pl Destiny 2
  • Image – Egy képet lehet beállítani
  • Image Slide Show – Több képet lehet berakni amelyek váltakoznak akár egy diavetítésnél
  • Media Source – Zenét lehet ide beállítani hogy ha igény van akkor a háttérben szóljon vagy egyes szituációknál fő forrásként szóljon
  • Scene – Lehet egy jelenetet is forrásként használni (másik posztban szintén lesz róla szó hogy milyen esetben hasznos)
  • Text (GDI+) – El lehet helyezni egy üzenetet a streamedben amit csak akarsz. Lehet figyelmeztetni vele, vagy bejelentést közölni, vagy bármi mást amit csak szeretnél
  • Video Capture Device – Ez legfőképpen a webkamerát vagy bármilyen videó forrást foglal magában
  • Window Capture – Egy ablakot mondjuk egy minecraft ablakot lehet ezzel beállítani abban az esetben ha nem akarsz játékot megosztani de teljes asztalt se semmi, csak egy ablakban futó tartalmat akarsz streamelni

Adjunk hozzá az In Game jelenethez egy Game Capture forrást és állítsuk be. Amint megnyomtuk a kívánt forrást, megkérdezi hogy milyen nevet akarunk neki adni. Ugyanitt ha van már egy forrás létrehozva akkor lehetőség van arra hogy meglévő forrást használjunk. Ez nagyon hasznos amikor ugyanazt a forrást akarod több jelenetnél is használni. Fontos hogy a jelenet láthatóvá tételénél a pipa maradjon bepipálva. Ez annyit csinál hogy a forrás a létrehozás után azonnal aktív lesz és látható. Ha megvagyunk akkor az alábbi felülettel fogsz találkozni.:

Módban 3 lehetőség van.:

  • Capture any full-screen application – Ez minden teljesképernyős módon futó játékot vagy applikációt fel fog venni és továbbítja a streambe
  • Capture Specifc Window – Egy specifikus ablakot lehet streamelni, abban az esetben hogy ha a előző módban nem sikerül bevenni a játékot a forrásba
  • Capture foreground window with hotkey – Egy megadott billentyű lenyomásával lehet aktiválni azt a teljesképernyőn futó appot vagy játékot amit szeretnénk streamelni

Ez megvan és működik az előnézet akkor lényegében kész is van a játék forrás, használatra kész.

Immáron tudsz egy játékot streamelni kedved szerint.

PC Építő stream – Összefoglaló, tesztek, vélemények!

PC Építő stream – Összefoglaló, tesztek, vélemények!

Megtörtént az első nagyszabású stream ami keretén belül megépítettem Speedy vadiúj streamer gépét. Alkatrészek terén nem volt kompromisszum ezért egy igazi bestiát sikerült létrehozni. Örülök hogy minden nehézség nélkül sikerült megépíteni a gépet még úgy is hogy volt egy pillanat mikor úgy tűnt hogy nem fog sikerülni, ugyanis egy pillanatra bepánikoltam hogy a GPU nem fog beférni a helyére. Szerencsére hajszálpontosan befért így zöld utat kapott arra a gép hogy be is legyen fejezve

Miután kész lett, neki is álltunk offstream tesztelni amiknek az eredményét megígértem hogy közzé fogom tenni, ezért majd lejjebb görgetve láthatjátok a benchmarktok eredményeit is. Annyi spoiler hogy brutális mire képes a kártya önmagában. Leszögezem hogy a legtöbb teszt 1080p-ben készült RTX ON és DLSS nélkül! Készültek azért 4K tesztek is szintén DLSS nélkül, de a Cyberpunk kapcsán DLSS is volt használva! De mindent látni fogtok majd az eredményeknél

Egy kis üröm az örömben hogy bár nincs akadálya hogy XMP profilt használva 0-24-ben kihasználja a RAM maximális sebességét, sajnos eléggé instabillá tette a rendszert, ezért kénytelen voltam kikapcsolni.

Maga a hardver összeállítás.:

Alaplap.: ASUS PRIME Z790-A WIFI
CPU.: Intel Core i9-13900K
RAM.: 2xG.SKILL 32GB KIT DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Black
GPU.: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4070 Ti 12GB OC
Vízjűtés.: DeepCool LS720 White
PSU.: ASUS ROG STRIX 850W Gold Aura Edition
SSD.: 2xSamsung 990 PRO 1TB és egy Crucial MX500 2TB SATAIII SSD
Ház.: DeepCool CK560 White

BENCHMARKTOK

Cyberpunk 2077 Kezdjük a fekete levessel, és egyben a legdurvábban terhelő teszttel, avagy a 4K felbontásos, DLS-es RTX Psycho benchmarkt-al, viszont Path Tracing itt nem volt bekapcsolva.

Verdikt.: Ezzel a konfiggal ez a játék 4K-n is teljesmértékben élvezhető, de ha 1080P vagy 2K a felbontás amiben majd játszani fog Speedy, akkor semmi de tényleg semmi probléma nélkül fogja játszani. Itt volt annyi megjegyezni valóm hogy az instabil XMP profil miatt 2x crashelt ki a játék. XMP profil nélkül viszont semmi jele nem volt a crashnek.

Shadow of Tomb Raider
1080p-ben két run is lett futtatva mivel az elsőben még aktív volt az XMP profil, míg utána már nem.
XMP Profillal.:

XMP Profil nélkül.:

Valamint 4K RTX ON és DLSS OFF.:

DLSS nélkül RTX-el 4K-ban átlag 51FPS az eléggé figyelemre méltó! De az is hogy az összes teszt DLSS nélkül volt futtatva és masszív eredményeket kaptunk.

Ghost Wire Tokyo
Bár az XMP Profil töblet FPS-t okoz, azt le kell szögeznem hogy azért XMP Profil nélkül is tökéletesen játszható a minőség.

Hogwarts Legacy
Itt már drámaian látszik az hogy az XMP profil instabilitása mennyire befolyásolta a gép működését ahogy azt látni fogjátok.

Na és a legszembetűnőbb különbség itt van.:

3DMark

Nem maradhatott le az se hogy megfuttassuk a gépet 3DMARK-on is aminek az eredményei ezek lettek.:
Time Spy Extreme 4K

Port Royal RTX Benchmark

Ezzel végére is értem a benchmarktok publikálásával.
Final verdict.: Kegyetlen jó gép lett, brutális teljesítménnyel, és ezzel évekig maximálisan elégedett lesz majd Speedy azt garantálom!
Maga az építés is jó élmény volt, leszámítva hogy az asztal magassága miatt a hátam ma most eléggé kényes, de valamit valamiért

Ducky