Utóbbi időben az EA is elbocsátott nagyon sok dolgozót arra hivatkozva hogy nehéz idők járnak mostanában a piacon. Jó pár cég követte a példájukat, mint például a Ubisoft, Microsoft, Activision Blizzard stb. EA kirúgásai azért is fájó pont a gamereknek mert egy olyan játékot kaszáltak ezzel el mint a készülőben volt Star Wars Mandalorian.
Úgy látszik nem nagyon okozott különösebb fejfájást az EA-nek ez a döntése, sőt mitöbb, elkötelezte magát amellett hogy kész megduplázni a szolgáltatás alapú játékai számát.
Miért fontos ez? A szolgáltatás alapú játékok az utóbbi időkben sorra buknak el, erre legfrissebb példa pont a Suicide Squad. Úgy látszik a kiadók nem tanulnak az esetből és még mindig erőltetik ezt a műfajt.

EA probálja igazolni hogy a játékosbázis jobban inkább a szolgáltatás alapú játékok felé veszik az irányt, mint bármi más felé. Hogy ezt milyen statisztika alapján hozták le, az jó kérdés mert a játékosoknak pont hogy elegük van már a silány minőségű GaaS játékokból. Ennek ellenére az EA célként tűzte ki azt hogy több olyan játékot csinál ami szolgáltatás alapú modelt kap, masszív közösséget és nagy nyílt világot.
We’re seeing a rapid player shift toward large open-world games, massive communities, and live services.
EA szerint ez az amit a játékosok akarnak, ezért arra fog fókuszálni a kiadó hogy teljesítsék a követelményeket amit a rajongók állítanak fel. Érdekes hogy pont azt a követelményt nem látják hogy már elegük van a játékosoknak a szolgáltatás alapú játékokból.
Érdekesség az is hogy az EA leírása jobban inkább illeszkedik az olyan játéokra mint mondjuk a Destiny 2 és a Genshin Impact vagy Honkai Star Rail. Mindhárom játék előtérbe helyezi a narratívát és masszív világot amit rendszeresen frissítenek, és tartalmat adnak hozzá.

EA azt is állítja hogy a játékosok szükséglete idővel változhat, ezért nem zárkózik el más lehetőségektől sem. Mivel sajnálatos módon a AAA játékokban is egyre nagyobb és egyre pofátlanabb teret hódítanak a mikrotranzakciók, nem igazán meglepő az EA döntése.
Jómagam se, és a legtöbb játékos se nagyon rajong a mikrotranzakciókért. Egy olyan játékban meg főleg nem ami 70$-os árcédulával “büszkélkedik”, mégis teleraknak túlárazott tárgyakkal, ezt már nagyon nehéz lenyomni a játékosok torkán.
Hálistennek azért az EA még mindig csinálgat hébehóba nagyon jó Single Player játékot, ennek ékes példája a Respawn Entertainment által készített Star Wars Jedi sorozata. BioWare is dolgozik egy új Mass Effect és Dragon Age címen. Mass Effect-et személyszerint nagyon várom már. Remélhetőleg az EA még nem vonul el teljesen a single player címektől, és csak remélni tudom hogy nem fogja elrontani azzal hogy teleszórja mikrotranzakciókkal.
0 Comments