Leszereplő Live Service műfaj, mégtöbb leállás

Written by The Ducky

I'm Ducky the owner of this site. I'm going to write tutorials, tech news, and all tech and gaming related news.

March 12, 2024

Utóbbi évek egyik legnagyobb mumusa lett az úgynevezett Élő szolgáltatás alapú játékok. Odáig jutottunk el hogy lassan mindegyik kiadónak már van 1-2 vagy dolgozik 2-3 olyan játékon ami szintén élő szolgáltatás alapú lesz, annak ellenére hogy egyre jobban kezd körvonalazódni a tény hogy igencsak nem megbíszható egy modellről beszélünk.

 

Egyik legsikeresebb és talán az egyetlen olyan cím aminek sikerült és sikerül továbbra is sikeresnek maradnia az a Fortnite. Nagyon egyszerű receptet követ, mégpedig hogy folyamatosan frissítik, battle pass-t tartalmaz minden x időközönként rengeteg jutalommal és új kihívásokkal, kozmetikai mikrotranzakciók nem hogy elvesznek a játékból hanem inkább hozzáadnak és ezzel nem csak a játékélményhez adnak hozzá, hisz valjuk be, azért sokkal menőbb egy Ahsoka-val nyerni mint mondjuk egy alap skinnel, de sokan gyüjtik is a különböző kinézeteket. Epic-nek ezzel sikerült egy stabil bázist alkotni a játékhoz olyannyira hogy évek óta működik, és még fog is.

Olyan gigászi címek mellett mint a Call of Duty, Apex Legends, és a Fortnite, a műfaj mostmárinkább vált olyannyira telítetté hogy egy új címnek nagyon nagy kihívás bármi újat mutatni és megvetnie a lábát. Úgy néz ki hogy egyes fejlesztőket ez nem igazán riasztja el, amivel amúgy sok probléma nem lenne, de a legnagyobb gond inkább az hogy olyan szintig próbálják erőltetni a szolgáltatás alapú játék mechanikákat hogy olyan helyre is bevezetik ahol semmi keresni valójuk sincs, például single-player játékokban, vagy olyan játékokra ami sokkal inkább single-player játék lehetett volna. Tipikus példája annak hogy átestek a ló túloldalára.

Fenti okokból adódoan ezek a játék nem igazán lettek sikeresek enyhén szólva, épp ezért több dev és kiadó bejelentette hogy lelövik a saját élő szolgáltatás alapú játékaikat. Olyan címekről beszélünk mint a Marvel’s Avengers a Crystal Dynamics studiótól, vagy a Knockout City az EA-től.

Következő lista csak egy kis szelete annak a listából ami az ilyen fajta elbukott játékot sorakoztatja fel.:

  • Battlefield Mobile
  • Apex Legends Mobile
  • Crossfire X
  • Rumbleverse
  • Echo VR
  • Back 4 Blood
  • CRIMESIGHT

Legnagyobb probléma az ilyen bukásokban az hogy amúgy egy két játéknak sikerült nagyon jó gameplay loop-ot kreálnia. Anthemnek nagyon satisfying a repülési mechanikája, Halo Infinitine-nek a kiváló movement és gunplay-e. Hiába a nagyon jó mechanikák, a GaaS felé való fókuszálás miatt ezek az elemek nagyon a háttérbe szorultak, és talán soha se fogják elérni a teljes potenciáljukat.

Sony is gondolkodik azon hogy meghatározó tagja akar lenni a piacon jó pár játéktervvel az elkövetkező évek során.

Legfrissebb nagy bukás ennek a műfajnak a hírhett Suicide Squad: Kill The Justice League. Lehet vitatkozni hogy a pocsék játékmenet, vagy a diversity nézetek erőltetése okozta a problémát, vagy az újonnan kialakult botrány az Sweet Baby Inc-el kapcsolatban. Tény és való hogy nagyon csúnyán leszerepelt mint szolgáltatás alapú játék.

You May Also Like…

Intel i9 mikrokód probléma – még mindig nincs megoldás

Intel i9 mikrokód probléma – még mindig nincs megoldás

Az Intel Core i9 processzorok stabilitási problémái a mikrokód hibás értékéből erednek, amelyet az eTVB funkcióval kapcsolatosan azonosítottak, és a cég javasolja a BIOS frissítését a 0x125-ös vagy újabb mikrokódra a probléma megoldása érdekében.

EA szerint a gamerek akarnak mit?

EA szerint a gamerek akarnak mit?

Utóbbi időben az EA is elbocsátott nagyon sok dolgozót arra hivatkozva hogy nehéz idők járnak mostanában a piacon. Jó...

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *