OBS Beállítások 2.rész – Arculat és átvezetés

Written by The Ducky

I'm Ducky the owner of this site. I'm going to write tutorials, tech news, and all tech and gaming related news.

June 17, 2023

Sajnálatos módon az eredeti bejegyzés teljesen eltünt így most egy átírt változatban olvashatjátok ezt a bejegyzést.

Az előző fejezetben megtanulhattátok hogy hogy kell az OBS-t beállítani és felkészíteni arra hogy tudjatok streamelni. Sajnos azonban ha csak azt a tudást használjátok akkor kissé unalmas és semmilyen nem lesz a stream, épp ezért érdemes egy arculatot felépíteni amely nagyban hozzájárul a nézői élményhez! Épp ezért ebben a részben két nagyon fontos dolgot fogunk átnézni.:

  1. Arculat
  2. Átvezetés

Arculat

Egy stream arculatának a létrehozásához rengeteg kreatív lehetőség van, ezek közül a legismertebbek a Streamelements, Owned3D, Streamlabs. Amennyiben van benned ennél jóval több kreativitás, úgy saját magad is megcsinálhatod a saját egyedi felületed aminek sokkal nagyobb értéke van mint egy sablont használni. Jelen esetben mi most a Streamelements-el fogunk megismerkedni és beállítani. 

Csapjunk is bele! Keressük fel a streamelements oldalát és jelentkezzünk be azzal a platformal amivel streamelni szeretnénk (twitch, youtube stb). Ha ez megvan akkor az alábbi dashboard felülettel fogtok szembe találni magatok.:

Baloldali menüben válasszuk ki a “Streaming Tools” nevü dobozt és azon belül az “Overlays Gallery” menüt. Itt keressünk egy felületet ami tetszik és ha sikerült megtalálni akkor kattints rá és szimplán kattints a “Create my Overlay” nevü gombra.:

Ha megvan akkor egy jó pár linket fogsz látni ami miatt ne ijedj meg, ez normális! Ezeket a linkeket fogjuk használni az előző fejezetben megtanult forrásokban használni, azon belül is a “Browser” avagy magyarúl “Böngésző” forrást. 

Nyissuk meg az OBS-t majd az egyszerűség kedvéért menjünk fentről lefele. Hozzunk létre összesen 5 jelenetet és az egyszerűség kedvéért nevezzük el az alábbiak szerint sorrendben.:

  • Game Scene
  • Talk Scene
  • Start Scene
  • Be right back
  • Stream End

Ha ez megvan, menjünk bele a “Game Scene” jelenetbe és állítsunk be egy “Böngésző” vagy “Browser” forrást. Rögtön kéri hogy nevezzük el, ha megvan az alábbi ablakot fogja felhozni.:

Még mielött tovább megyünk, bontsuk szét elemekre hogy mi micsoda.

  • Local File – Abban az esetben érdemes használni hogy ha egy saját magunk összeállított webfelületet használunk amit a saját gépünkön futtatunk. (Ez már nagyon expert megoldás)
  • URL – Ide fog a fenti linkek kerülni, de bármi weboldalt lehet ide helyezni nyugodtan
  • Width és Height – Szélesség és magasság pixelekben megadva. Amennyiben teljes képernyős felülettel dolgozunk akkor érdemes a natív felbontást használni (pl 1920×1080), de ha kisebb panelt használunk akkor a panelnek a felbontását célszerű alkalmazni
  • Control audio via OBS – Ha a felületünknek van hangefektjei, vagy követő értesítés stb akkor ezt bepipálva az OBS-en keresztül tudni fogjuk majd a hangsávját kezelni mint minden más forrásnak is
  • Use custom framerate – Egyedi FPS számban tudjuk futtatni a forrást, de ha szeretnénk konziztensen egyenletes animációt használni akkor maradjunk a 60FPS mellett
  • Shutdown source when not visible – Abban az esetben ha inaktív a jelenet vagy épp nem látható a forrás, akkor le lehet állítani annak érdekében hogy erőforrást takarítsunk meg
  • Refresh browser when scene becomes active – Ha a forrás újra láthatóvá válik akkor újra tölti a tartalmát. Egyik hátránya hogy ha chat felület is van a forráson akkor a chat története nem fog megjelenni

Ha sikerült értelmezni az ablak funkcionalitását akkor helyezzük be a forrásunkba a felületet és állítsuk be megfelelően, kábé így.:

Ha megvan akkor nem kell semmi mást csinálni, csak a fentebbi lépéseket megismételni a maradék jelenetben is! Ha kész akkor immáron van egy arculata a streamednek, ezzel vonzóbbá és interaktívabbá téve a nézőknek is azt. 

Példák a kész jelenetekkel.:

Átvezetés

Arculat egyik másik nagyon fontos és produkciós értéket növelő eszköze az animált jelenetváltás. Profi streamereknél is felismerhető jelenség hogy jelenetek közötti váltásnál egy egy animáció jelenik meg amik alig 2-3 másodpercesek. Ez azért fontos mert így az amúgy nagyon hirtelen érkező váltást meg lehet lágyítani egy egy animációval. A bejegyzésünkhöz Murray Frost YouTuber és Twitch streamer ingyenesen elérhető animációját fogjuk használni, pontosabban az alábbit.:

Ehhez nem kell mást használni mint az OBS alap kezelőfelületén is megtalálható “Scene Transitions”-t fogjuk használni. A “Fade” feliratú legördülő menüben válasszuk ki a “Stinger” menüt.

Amennyiben nincs ilyen, úgy a plusz gomb megnyomásával tudunk hozzáadni. Ha nem ugrott fel a Stinger beállításai, úgy a 3 pötty-ös gombbal properties-t kell kiválasztani és felugrik majd.

Első ránézésre eléggé bonyolultnak nézhet ki az egész történet, de miután elolvasod ezt a bejegyzést, meg fogod érteni hogy mi micsoda és már nem is lesz olyan bonyolult mint azt gondoltad. Bontsuk is le sorról sorra mit is látunk.:

  • Egy nagy A betű – Ez egy szimulált előnézet. A “Preview Transition” gombal az A átvált B-re. Ez fogja nekünk megmutatni hogy a lenti beállítások rendben működnek-e úgy ahogy azt szeretnénk. Ideális esetben úgy fog kinézni hogy az A felületen megindul az animáció és a végén már a B felület van, ergo az animáció mögött megtörténik a jelenetváltás
  • Video File – Ide kerül maga az animációs videó fájl amit használni fogunk. Érdemes WEBM formátumot használni mert kevés a teljesítmény igénye így ideális arra hogy gyorsan elérhesse a szoftver
  • Transition Point Type – Time vagy Frame – Time.: milisecond pontosságra meg lehet adni hogy a jelenet mikor váltson. Frame.: ugyanaz mint a Time csak itt pontos képkockát meg lehet adni hogy hanyadik képkockánál történjen meg a váltás
  • Use hardware decoding when available – Jobb teljesítményt és egyenletesebb animációt lehet elérni ha a szoftver helyett a hardware-t hagyjuk hogy dolgozza fel a képi tartalmat
  • Preolad Video to RAM – Előre betölti az OBS a videót a RAM-ba így instant elérhetővé válik a fájl és nem lesz olyan hogy késni fog valamiért az animáció
  • Transition Point – itt milisecond-ben vagy frame-ban lehet megadni a jelenet váltás pontos pontját. 3mp-es videó esetén 3000ms-ről beszélünk és általában a közepén történik a váltás mikor a teljes képernyőt takarja az animáció, így 1500ms-ra tehetjük az időzítést (ez persze függ az animáció hosszátol és a váltási ponttól is)

A többit most kihagyom mivel azok már erősen haladó beállítások. Nincs mást tenni mint a fentiek alapján beállítani az áttűnést. Amennyiben sikeresek a beállítások akkor a videóhoz hasonlóan sikerült beállítani a tökéletes jelenetváltást.:

Gratulálok! Immáron tudod az OBS-t kezelni és saját arculatot is használni. Innentől kezdve a határ a csillagos ég hogy mit hozol ki a lehetőségekből és hogy mennyire leszel sikeres! 

Kommentben nyugodtan írjátok meg hogy miről szeretnétek még olvasni!

You May Also Like…

Intel i9 mikrokód probléma – még mindig nincs megoldás

Intel i9 mikrokód probléma – még mindig nincs megoldás

Az Intel Core i9 processzorok stabilitási problémái a mikrokód hibás értékéből erednek, amelyet az eTVB funkcióval kapcsolatosan azonosítottak, és a cég javasolja a BIOS frissítését a 0x125-ös vagy újabb mikrokódra a probléma megoldása érdekében.

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *