Villám bemutató: MUSE DASH

Written by The Ducky

I'm Ducky the owner of this site. I'm going to write tutorials, tech news, and all tech and gaming related news.

March 10, 2024

Muse Dash egy rendkívül intenzív ritmusjáték amely az OSU!-val ellentétben nem karikák kattingatásával kell ritmusra játszani hanem egy két egymás felett húzódó lineári platformon kell ritmusra eltalálni az objektumokat ahhoz hogy pontot kapj.

Játék lényege hogy egy zenére kreált pályán lévő pontokat eltaláld a lehető legjobb időzítéssel és a lehető legtöbb pontot elérve. Ha nem találsz el egy ellenséget akkor életet vesz le rólad és ha elfogy az életed akkor értelemszerűen elveszíted a játékot. Amennyiben sikerül minden pontot megfelelően eltalálni akkor sikeresen teljesítetted a pályát. Minden pálya teljesítésénél tapasztalati pontot kapsz és szintlépéskor tudsz feloldani háttérképeket, valamint karakterek és kis szellemekhez szükséges tartozékokat, és ha mindegyik tartozék összejött akkor fel tudod oldani a karaktert.

Mint minden ritmusjáték, itt is nagyon sokat számít az hogy hogy időzíted az objektumok leütését, ugyanis 4 féle szintet lehet elkülöníteni, annak fügvényében hogy hogy sikerült eltalálni ritmusra a pontot vagy hogy nem.:

  1. PERFECT – Tökéletesen eltaláltad ritmusra
  2. GREAT – Majdnem tökéletesen eltaláltad, de nem volt teljesen ritmusban
  3. PASS – Ezt akkor látod ha az alul lévő fogaskereket sikeresen átugrottad
  4. MISS – Nem sikerült eltalálni a pontot időre, vagy egyáltalán meg se próbáltad eltalálni

Ha már említettem magát a fogaskereket, illendő lenne megemlítenem hogy milyen fajta pontokkal vagy “ellenséggel” is találkozhatsz majd a játék során.:

  • Alap ellenség.: A lehető legalapabb legáltalánosabb ellenség kategória amivel a legtöbbet fogsz találkozni. Ez alul és felül egyaránt megtalálható. Például így néz ki egy.:
  • Nagy ellenség.: Alapjaiban ugyanaz mint az alap ellenség annyi változással hogy méretileg egy picit nagyobb és más hangot ad ki mikor eltalálod. Pl.:
  • Gemini ellenség.: Alul és felül egyszerre megjelenő ellenség amit egyszerrre kell alul és felül eltalálni ahhoz hogy sikeresen legyőzd. Általában 1 féleképpen néznek ki, lást így.:
  • Kotta Sáv.: Egyszerűen elmondva, ezek azok a sávok amik felül kéken, alul rózsaszínben jelennek meg, és lenyomva kell tartani a gombot hozzá ahhoz hogy sikeresen átjuss rajta. Elején és a végén szintén megfelelően kell időzíteni a lenyomást és az elengedést hiszen mind a két végén kaphatsz PERFECT időzítést. Egy példa róla.:
  • Szellem ellenség.: Lényegében ugyanaz mint az alap ellenség, annyi különbséggel hogy eltűnik mielött elérne hozzád. Ha nem találod el nem probléma, nem befolyásolja a FULL COMBO-t a végén.
  • Kalapács ellenség.: Viselkedése ugyanaz mint az alap ellenségé viszont rövid ideig él, lényegében addig amíg felülről át nem lendül. Cél hogy tökéletes időzítéssel ezeket is eltaláld.
  • Fogaskerék.: Ezt nem tudod elütni semmilyen módon, ezen át kell ugrani, vagy ha fent van akkor alatta kell elmenni hogy PASS-ot kapj érte. Kihívások között ezek a “barrier”-ek.
  • Raiderek.: Kalapácshoz hasonlóan viselkednek, csak ők lentről jönnek a felső vagy alsó sávba. Legyőzése meg már a megszokott módon működik.
  • Zúzdás ellenség.: Ritkább ellenség típus és mind egyformán néznek ki, onnan ismerhetőek fel hogy rajtuk van a TAP felirat és boxkesztyű. Legyőzni őket úgy tudod hogy igazából 1x is belé üthetsz, de ha akarod akkor belefejelhetsz a billentyűzetbe hogy minél többet üss belé, rajtad ál melyiket választod.
  • Boss ellenség.: Minden zenének és térképnek van egy boss-ja ami tud neked kisebb vagy nagyobb ellenségeket hozzád küldeni, valamint a cél hogy őket is legyőzzük. Boss-ok általában változó hogy milyen módon lehet legyőzni őket. Van hogy csak 1 ütést kell rájuk vinni, de van hogy zúzni kell őket. Lényeg hogy mindent amit küld ellened vagy akár önmagát, neked el kell találnod ritmusra és ennyi.

Ellenségek visszaverésének az időzítése alapján pontoz a játék és a hibázásokat figyelembe véve osztályoz majd a legvégén téged. Ezek az osztályzások a C-B-A-S és arany osztályzatok. C-től A-ig értelemszerűen úgy tudsz feljebb jutni ha minél kevesebbet hibázol és minél jobban találod el az ellenségeket. Ahhoz hogy S osztályt érj el, mindenképpen Full Combo szintet kell elérned, ami annyit jelent hogy egyszerse hibázhatsz. Az arany S értéket meg akkor kapod meg ha 100%-ban PERFECT szinten találod el az összes ellenséget, lényegében tökéletesen teljesíted a pályát.

Összefoglalás

Amennyiben szereted a ritmus játékokat, akkor mindenképpen javaslom a játék kipróbálását, ugyanis maga az alapjáték az 3,49€, és már ott nagyon sok ingyenes pályát/zenét kínál. Ha megtetszik maga a játék és szeretnéd elérni a teljes kínálatot akkor a Muse Plus DLC-t érdemes lehet megvenni ami 32,99€ steamen. Brutálisan sok zenét kínál és kihívást is ezáltal.

You May Also Like…

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *